Field Recording

No és gens fàcil fer grabacions de camp si no es preparen una mica les coses. Convé tenir en compte:

  • Saber què és el que anem a enregistrar.
  • Preparar i revisar tot el material amb anterioritat.
  • Localitzar el millor lloc per disposar els micròfons.
  • Mirar d’evitar al màxim les interferències.
  • Poder fer proves d’enregistrament per controlar volums i resultats.
  • Duplicar i assegurar els enregistraments per evitar pèrdues involuntàries.

Ah, però no sempre es pot tenir tot previst. El millor és poder dedicar-se en exclusiva a la tasca d’enregistrar, però si ens buscar la instantània, no sempre es pot parar prou atenció a l’enregistrament.

Aquí teniu un dels exemples:


planes.wav

Es tracta d’un enregistrament fet amb la MicroTrack d’M-Audio, el 30 de setembre de 2007, durant la festa de l’aire. Jo em trobava al parc de Diagonal Mar, amb la família i, en aquest cas:

  • No sé quins son els avions que estic enregistrant.
  • No he trobat la millor localització per evitar els sorolls del parc.
  • No he pogut fer una prova per saber com entrava el so, de manera que l’enregistrament ha quedat distorsionat per no haver atenuat l’entrada.

Tot i amb això, m’agrada la profunditat dels greus, l’estridència dels motors, la densitat sonora deguda als corrents d’aire que modulen el so dels motors, com si es trobessin en una batedora.

Us recordo, que si voleu sentir el so amb més qualitat, heu de registrar-vos a FreeSound. Si no, el que sentireu és una versió comprimida de molt pitjor qualitat que la que jo he pujat al servidor.